Кюхельбекер Вильгельм (1797-1846), Санкт-Пецярбург – Тобольск

Кюхельбекер Вильгельм
1. Происхождение Кюхельбекера. адукацыя

21 чэрвень 1797 года в Санкт-Петербурге в семье немецких дворян Кюхельбекер родился сын Вильгельм. бацька яго, Карл Кюхельбекер, статский советник, считался образованнейшим человеком своего времени. Мать Вильгельма Юстина фон Ломан происходила из балтийских дворян, была няней младшего сына императора Павла I.

Примечательно, что до 6 лет Вильгельм Карлович ни слова не знал по-русски. В 12-летнем возрасте он лишился отца, глава семьи скончался от чахотки. Семья оказалась в затруднительном финансовом положении, аднак, матери Вильгельма удалось дать сыну хорошее образование, устроив его в частный пансион Иоганна Фридриха Бринкмана, обучение в котором считалось лучшим.

У 1811 году Кюхельбекер с подачи Барклая-де-Толли был принят в Царскосельский лицей. Там его товарищами стали Пушкин А. С., Дельвиг А. А., Горчаков А. М.

Отечественная война 1812 года, тот национальный подъем, который царил тогда в Отечестве, не мог не затронуть молодые сердца лицеистов. Судя по тем статьям, которые Кюхельбекер выписывал в свою тетрадь, можно понять, какие темы его интересовали: «Образ правления», «Низшие (справедливость их суждений)», «Рабство».

дуэль Пушкин и Кюхельбекер.

Характер Кюхельбекера отличался вспыльчивостью, плюс к этому он был глуховат после перенесенной в детстве болезни и к тому же неуклюж, вкупе из-за этого он частенько становился объектом для насмешек. Известная эпиграмма А. З, Пушкіна: “За ужином объелся я, А Яков запер дверь оплошно — Так было мне, мои друзья, И кюхельбекерно и тошностала поводом для вызова поэта на дуэль. В тот раз мероприятие обошлось без жертв.

У 1815 году опубликованы первые стихотворения Кюхельбекера в журналахАмфион” і “Сын Отечества”. После окончания лицея (с серебряной медалью), он получил чин титулярного советника.

2. Оппозиционер. Успех в Париже. Кавказ

З 1817 года вместе с Пушкиным Кюхельбекер работает в Коллегии иностранных дел. Параллельно преподавал латинский и русский языки в Благородном пансионе Педагогического института. На своих лекциях он рассказывал студенткам о важности свободы, открыто выступал против деспотии.

Кюхельбекер В. К.

У 1820 году Кюхельбекер в поддержку сосланного на юг страны А. Пушкина публично зачитал свое стихотворение “паэты”, повествующее о тяжелом пути людей творчества. Узнав, что его персона привлекла внимание министра иностранных дел, Кюхельбекер решил ненадолго покинуть страну. Устроившись секретарем у директора Императорских театров Александра Нарышкина, он сопроводил его в заграничную поездку.

Оказавшись в Париже и имея там достаточно времени, Кюхельбекер воспользовался предложением читать публичные лекции по русской литературе в городском лекторииАтеней”. Вскоре лекции об истории русской словесности переросли в громкую критику российской власти, ее деспотии, крепостного права. Узнав о крамольных речах своего секретаря, Нарышкин сразу же освободил его от занимаемой им должности.

По прибытии в Россию Кюхельбекера отправили служить на Кавказ к генералу Ермолову в статусе чиновника по особым поручениям. Однако там он также долго не задержался. Разругавшись и дав две пощечины племяннику генерала, он был отстранен от службы. Тем не менее в этот период, на Кавказе, Кюхельбекер знакомится Александра Грибоедова и находит в нем близкого по духу человека. ёсць меркаванне, что прототипом Чацкого в комедии Грибоедова является никто иной, как Кюхельбекер.

3. Кюхельбекер – выдавец

Оставшись без работы на государственной службе, Кюхельбекер перебрался в Москву и задумал издавать там свой собственный журнал. Сотрудничая с издателем Вл. Одоевским, вскоре он выпустил первый номер альманаха «Мнемозина». Причем проект Кюхельбекера оказался весьма успешным: стихотворения, повести, анекдоты пришлись по душе читающей аудитории.

4. Кюхельбекердекабрист

У 1825 году Кюхельбекер вернулся в Петербург, где сошелся с декабристами. Его приняли в подпольную революционную организациюСеверное общество”, суть деятельности которой сводилась к преобразованию государственного строя в России. Спустя две недели состоялось восстание на Сенатской площади, в котром Кюхельбекер принял непосредственное участие.

Кюхельбекер декабрист

14 снежні 1825 года поэт, некогда издатель Кюхельбекер выстрелил в великого князя Михаила Павловича. Покушение не удалосьпистолет несколько раз дал осечку. Восстание пошло не по заданному плану, и Кюхельбекеру оставалось бежать. Он попытался скрыться в Варшаве, но уже в январе 1826 года был арестован, после чего отправлен в Петропавловскую крепость. В июле того же года Кюхельбекера сначала приговорили к смертной казни, затем приговор смягчили и заменили продолжительным заключением с последующей ссылкой в Сибирь.

10-лет отбыл наказание Кюхельбекер. За это время взгляды на волнующие его вопросы не изменились, все также он брался за перо. У прыватнасці, написал поэмуДавид”, занимался переводами Шекспира.

5. Ссылка

У 1835 году Кюхельбекеру после 10-летнего заключения было позволено отправиться в городок Баргузин, что в Иркутской губернии. Его брат Михаил уже проживал там. Вместе они развели внушительное хозяйство, обучили местных жителей выращиванию новых сельскохозяйственных культур.

Не бросал Кюхельбекер и литературное творчество, написал этнографический очерк «Жители Забайкалья и Закаменья», поэму «Юрий и Ксения», историческую драму «Падение дома Шуйского», роман «Последний Колонна». В переписке с А. З. Пушкиным интересно описывает поведение тунгусов.

Спустя два года Кюхельбекер женился на на дочери баргузинского почтмейстера Дросиде Ивановне Артеновой. Последние полтора года жизни он прожил в дер. Смолино Курганского округа Тобольской губернии. Здоровье поэта-декабриста уже было довольно сильно подорвано. Туберкулез и развивающаяся слепота требовало лечения, и в январе 1846 года Кюхельбекеру было разрешено переехать на лечение в Тобольск. Однако уже 23 августа того же года Вильгельм Карлович Кюхельбекер скончался.

Кюхельбекер Вильгельм (1797-1846), Санкт-Петербург - Тобольск

Валошын Максіміліян (1877-1932), Кіеў-Кактэбель

Волошин Максимилиан
М.А. Волошин. Парыж. 1905 год
1. паходжанне

Валошын Максіміліян нарадзіўся ў Кіеве 16 мая 1877 у сям'і Аляксандра Максімавіча Кірыенкі-Валошына, юрыста па родзе дзейнасці. маці Макса – Алена Атабалдаўна, народжаная Глазер, была жанчынай валявой і неардынарнай. Шлюб мужа і жонкі доўга не пратрымаўся, і ў далейшым выхаваннем сына Алена Оттобальдовна будзе займацца практычна аднаасобна.

Елена Оттобальдовна Кириенко-Волошина
Алена Оттобальдовна Кірыенка-Валошына
2. адукацыя Валошына

Першапачатковую адукацыю Валошын атрымаў, займаючыся дома з гувернёрам. Асноўны ўпор у занятках быў зроблены на гуманітарныя навукі. У наступным ён навучаўся, праўда, без асаблівых поспехаў у гімназіях Масквы і Феадосіі.
У 1893 годзе маці будучага паэта купіла дом у Кактэбелі, куды і перабралася разам з сынам.

У 1897 годзе, саступіўшы напору бацькоў, Максіміліян паступіў у Маскоўскі універсітэт на юрыдычны факультэт. Ўласная ініцыятыва вучыцца на гісторыка-філалагічным факультэце так і засталася не рэалізаванай.
У 1899 годзе Валошын быў выключаны з універсітэта на год за ўдзел у «студэнцкіх беспарадках». Аднак пасля аднаўлення яго вучоба так і не задалася, і хутка малады чалавек канчаткова развітаўся з так і не ўпадабанай яму альма-матэр.

3. творчае жыццё: паэзія, пераклады, жывапіс
Волошин Макс
1896 год.

У 1890-м годам датуецца першы вершаваны вопыт Валошына. У 1895 годзе першая публікацыя яго творчасці ў зборніку «Памяці У. Да. Вінаградава ».

У перыяд з 1898, будучы яшчэ студэнтам універсітэта, і далей 1905 гг. Валошын шмат падарожнічаў (“гады падарожжаў”). Не маючы ў лішку сродкаў, ён часта перасоўваўся пешшу, заставаўся пераначаваць у ночлежка, і такім чынам даследаваў шэраг еўрапейскіх дзяржаў (Італія, Швейцарыя, Германія, Францыя, Грэцыя). Паўтара месяца Валошын правёў у Сярэдняй Азіі.

перыяд з 1905 г. па 1912-й паэт назаве пазней “гадамі блуканняў”. У гэты час ён будзе шукаць сэнсы ў будызме, Каталіцызм, захопіцца акультызмам, будзе прыняты ў Парыжы ў масоны. У 1914 годзе яго зацікавяць ідэі антрапасофіі.

Волошин Максимилиан

Не затрымлівацца на доўга ў адным месцы, Волошин, тым не менш, быў актыўным удзельнікам літаратурнага жыцця Расіі. У 1907 г. паэт абгрунтаваўся ў Кактэбелі, там ён прыступіў да падрыхтоўкі цыклу “Киммерийские змярканне”. Ён перакладае з французскай мовы на рускую мову паэзію Поля Верлена, Анры дэ Рэнье, Жазэ-Марыі дэ Эрэдыя, Стэфана Маллармэ, Эміля Верхарна і прозу Вілья дэ Ліль Адана, поля Кладэля, Поля дэ Сен-Віктара.
У 1910 годзе выйшаў першы зборнік вершаў Валошына. У гэты ж час ён супрацоўнічае з часопісам сімвалістаў “шалі” і акмеісты “Апалон”, ўсё больш набываючы аўтарытэт у пісьменніцкім асяроддзі

Крымский пейзаж 1925., Волошин М.
крымскі пейзаж 1925

У студзені 1913 года ў Траццякоўскай галерэі была падвергнутая акту вандалізму карціна І. Рэпіна “Іван Грозны і сын яго Іван”. Гэты выпадак ускалыхнуў грамадства. Валошын таксама не застаўся ў баку. 13 лютага ён выступіў у Політэхнічным музеі з лекцыяй «Аб мастацкай каштоўнасці пацярпелай карціны Рэпіна», сутнасць якой зводзілася да таго, што прычынай агрэсіўнага ўчынку вандала сталі форма і змест самога палатна Рэпіна. Лекцыя аўдыторыяй была ўспрынятая неадназначна, некаторы час публікацыі Валошына байкатаваліся выдаўцамі.

праз год, у 1914 г., выйшла кніга артыкулаў Валошына аб культуры “Liki тварэнні”. У 1915 г. – верш-рэакцыя на ваенныя падзеі ў свеце – "Гарыць 1915 год" (“У год палаючага свету 1915”). Сваю антываенную пазіцыю Валошын пазначыў, напісаўшы ліст ваеннаму міністру, у якім адмовіўся служыць у царскай арміі і ўдзельнічаць «у крывавай бойні».

Карадаг в облаках
Карадаг у аблоках
Луна восходит
Месяц ўзыходзіць

У гэтыя ж гады паэт шчыльна заняўся акварэльнай жывапісам. Асноўнай тэмай яго прац стане Киммерийский пейзаж. Свае акварэлі Валошын, падобна японскім майстрам, падпісваў радкамі з сваіх жа вершаў. З шэрагам карцін ён прыняў удзел у выставах “свет мастацтва”.
Валошына-мастака прынята адносіць да “Киммерийской школе жывапісу”, нароўні з Айвазоўскім, Куінджы і інш. Яго акварэлі можна сустрэць у Траццякоўскай галерэі, а таксама ў некаторых правінцыйных музеях.

5. Херубіна дэ Габрыяк. Гумілеў, дуэль

Херубіна дэ Габрыяк – таямнічая паэтка, паўстае ў рускай культурным грамадстве ў 1909 годзе. 9 месяцаў публіка не падазравала, што за гэтым імем хаваецца нікому не вядомая настаўніца Лізавета Дзмітрыева, і ўзнік гэты персанаж з лёгкай рукі Макса Валошына, на той момант ужо знакамітага паэта.

Черубина да Габриак, Дмитриева Е.
Э. Дзмітрыева

З Дзмітрыевай Валошын пазнаёміўся ў пачатку 1909 года. Незадоўга да гэтага Лізавета, дзяўчына непрыгожай знешнасці, але бясспрэчна таленавітая і па-свойму цікавая, прыцягнула сваёй незвычайнасцю паэта Н. Гумілёва. Паміж імі завязаліся вельмі няпростыя адносіны, завяршыліся гадовай паездкай у Коктебель, дзе цэнтрам прыцягнення людзей мастацтва тады быў дом Макса Валошына.

Валошын быў старэйшы за Дзмітрыевай на 10 гадоў, мудрэйшыя і больш вопытны. У выніку, дзяўчына аддала перавагу яго Гумілёву. Адрынуты паэт з'ехаў з Крыма, Дзмітрыева засталася да восені. Менавіта ў гэты прамежак часу і з'явілася на свет прыгажуня Черубина дэ Габриак, таленавітая маладая паэтка. 18-гадовая каталічка, якая атрымала строгае выхаванне ў манастыры. Іспанка па бацьку, руская па маці, яна піша вершы, якія хацела б публікаваць у часопісе “Апалон”, але знаходзячыся пад пільным кантролем бацькі, мець зносіны напрамую з рэдактарам часопіса Сяргеем Макоўскім яна нібыта не можа, а таму магчыма гэта толькі з дапамогай перапіскі.

Черубина, Дмитриева Е.
Дзмітрыева ў Кактэбелі

Навошта патрэбна была гэтая містыфікацыя? Прычына ў гэтым – непрыгожасць Дзмітрыевай. ёсць меркаванне, што Макоўскі, рэдактар ​​часопіса “Апалон”, які рыхтаваўся да друку не без удзелу Валошына, быўшы эстэтам наўрад ці пагадзіўся б мець справу з вонкава не прывабнай, хай нават таленавітай, паненкай. Гэта ніяк не ўпісвалася ў арыстакратычную канцэпцыю часопіса.

Розыгрыш атрымаўся на славу. Заінтрыгаваны вытанчанымі лістамі незнаёмкі з няпростым лёсам, Макоўскі не на жарт захапіўся паэткай. Дзмітрыева і Валошын ўсвядомілі, што рана ці позна трэба будзе пакласці канец гэтай гульні, т.к. ажыятаж вакол Черубины толькі нарастаў і заставацца безаблічнай доўга дзяўчыне не атрымаецца.

Прагаварылі паэту-перакладчыку Іягану фон Гюнтэру пра сапраўдны твары, хаваліся за маскай Черубины, Дзмітрыева паклала пачатак канца містыфікацыі. той, у сваю чаргу, падзяліўся інфармацыяй з Міхаілам Кузьмін, а далей пра ўсё даведаўся рэдактар ​​Макоўскі, да апошняга не верыў у тое, што яго разыгралі.

Волошин Максимилиан (1877-1932), Киев-Коктебель
Гумілёў Н. і Валошын М.

Даведаўся пра благі жарце і Н. Гумілеў. Калі маскі былі скінутыя, ён публічна кінуў Дзмітрыевай: «Ты была маёй палюбоўніцай, на такіх ня жэняцца ». Волошин, даведаўшыся аб абразе Лізаветы, таксама публічна даў аплявуху пакрыўджанаму калісьці дзяўчынай паэту. Была прызначаная дуэль, абодва паэта засталіся жывыя і не параненыя, але пра гэта кепскім эпізодзе яшчэ доўга ліхасловілі. Выдуманая Валошыным і Дзмітрыевай гісторыя з Черубиной, якая пачалася немудрагелістым розыгрышам, завяршылася скандальна і няёмка.

6. над сутычкай
Волошин Максимилиан в центре
Валошын у цэнтры

Гады рэвалюцыі і грамадзянскай вайны Валошын палічыў за лепшае застацца на радзіме. ён казаў: «Калі маці хворая - дзеці яе застаюцца з ёю». Стаўшы над сутычкай, ён усімі сіламі змагаўся за “бессэнсоўнае знішчэнне” помнікаў, кніг, людзей. так, у 1918 г. яго клопатамі было выратавана ад разгрому маёнтак Э. А. Юнг, дзе захоўвалася мноства твораў мастацтва, рэдкая бібліятэка.

Волошин Максимилиан (1877-1932), Киев-Коктебель

летам 1919 года Валошын выратаваў ад белагвардзейскага самасуду генерала Н. А. Маркса, віднага вучонага-палеографа, укладальніка “легенд Крыма”, які ў мінулым меў справу з бальшавікамі. В мае 1920 года, калі белай контрвыведкай быў раскрыты падпольны бальшавіцкі з'езд, які сабраўся ў Кактэбелі, адзін з дэлегатаў знайшоў прытулак і абарону ў доме Валошына. У канцы ліпеня Максіміліян Аляксандравіч дапамог вызваленьню паэта Аб. Э. Мандэльштама, арыштаванага белагвардзейцамі.

7. Волошин о Крыме

Стаўленне Валошына да Крыму, як часткі дзяржавы Расійскага, можна зразумець з ліста да А. Пятровай, напісанае 10 мая 1918 года: “Крым занадта мала Расія, і ў сутнасці амаль нічога акрамя зла ад рускага заваёвы не бачыў за мінулыя паўтара стагоддзя. Самастойным ён быць не можа, бо пры наяўнасці дванаццаці з гакам нацыянальнасцяў, яго насяляюць, і прытым не гнёздамі, і ў пласце, ён не ў стане стварыць ніякага дзяржавы. Яму неабходны «заваёўнік». для Крыму, як для краіны, выгадна быць у бліжэйшую эпоху звязаным з Германіяй непасрэдна (а не з Украінай і ня з Аўстрыяй). [… Значна складаней пытанне псіхалагічны, для нас рускіх, звязаных усімі каранямі сваёй душы з Киммерией. Наша фізічная - зямная радзіма хірургічна аддзяляецца цяпер ад радзімы духоўнай Святой Русі)”.

дом М. Волошина в Крыму
дом М. Валошына ў Крыме
8. Асабістае жыццё

У 1906 годзе Валошын ажаніўся на мастачцы Сабашниковой Маргарыце (Амур, Маргорыя) Гэты саюз пратрымаўся нядоўга, Сабашникова пайшла ад Макса да паэта Вячаславу Іванову і яго жонцы Лідзіі, вырашыўшы ўтварыць з імі разам сям'ю новага тыпу.

Маргоря, Маргарита Сабашникова.
Маргорыя, Маргарыта Сабашнікава.

У 1922 годзе, калі ў Крыме пачаўся голад, Валошын наняў фельчара з суседняга паселішча Забалоцкага Марусю для сыходу за сваёй састарэлай маці. так, Маруся і засталася ў доме паэта на правах жонкі, гаспадыні яго дома.

Волошин Макс с супругой Марией Степановной
Валошын Макс з жонкай Марыяй Сцяпанаўнай

Памёр Макс Валошын 11 Жнівень 1932 года, яму было ўсяго 55 гадоў. Пахавалі яго на пагорку Кучук-Енишар, абмяжоўвалым Коктебель злева, гэтак жа як Карадаг абмяжоўвае яго справа. Марыі Сцяпанаўны удалося захаваць дом паэта, не парушыўшы яго парадкаў – яго дзверы па-ранейшаму былі шырока адкрыты для паэтаў, пісьменнікаў, мастакоў, і проста вандроўнікі.

Волошин Максимилиан (1877-1932), Киев-Коктебель
Волошин Максимилиан (1877-1932), Киев-Коктебель

Херасков Михаил Матвеевич (1733-1807), Переяславль-Москва

Херасков М. М.
Херасков М. М.
1. Год і месца нараджэння. паходжанне

Херасков Михаил Матвеевич родился 5 лістапада 1733 года ў г. Пераяслаўль, где отец его (Матей Хереску, знатный молдаванин) получил поместье после Прутского похода в 1711 годзе. Мать происходила из рода Друцких-Соколинских.

В общем и целом, Михаил Матвеевич принадлежал к высшему кругу аристократии. После смерти главы семейства мать будущего литератора вторично вышла замуж за князя Трубецкого Н. Ю., и Херасковы перебрались в Изюм, где отбывал на тот момент службу Никита Юрьевич. После назначения отчима на новую должность в Петербурге, Херасков вместе с семьей перебрался в столицу.

2. адукацыя

Каб 10 лет Михаил обучался дома. Арифметика, геометрия, иностранные языки, географияосновной набор предметов для начального образования того времени. У 1743 году отчим зачисляет его в Сухопутный шляхетный кадетский корпус, в котором основных предметов, серьезное внимание уделялось культурной жизни подростков. так, в заведении учащиеся организовывали постановки спектаклей и собирались в литературные кружки.

3. Карьера

У 1751 году Михаил Херасков был выпущен из кадетского корпуса в Ингерманландский полк в чине подпоручика, і, пробыв офицером четыре года, перешел в статскую службу. У 1756 году в Московском университете он получил должность асессора (другими словами, вел контроль за студентами), а также возглавил студенческую библиотеку и стал руководителем университетского театра.

Больш за тое, у 1757 году под попечительство Хераскова перешла типография Московского университета, а позже и Московская синодальная типография. В университетской типографии он организовал ряд печатных изданий («Полезное увеселение», «Свободные часы», «Невинное упражнение», «Доброе намерение»), став центром притяжения для пишущей студенческой молодежи.

Кроме типографии и театра, Михаил Матвеевич был ответственен за минералогический кабинет, начальствовал над русскими актерами в Москве и отвечал за контракты с итальянскими певцами.

У 1761 году Хераскова назначили исполняющим обязанности директора университета. Важным достижением его в этой должности стала организация в 1768 году лекций на русском языке. Добиться этого было непросто, т.к. европейские профессора навязали Московскому университету преподавание исключительно на латинском языке.

Херасков, находясь в серьезной оппозиции с рядом влиятельных лиц, тем не менее обратился с языковым вопросом напрямую к Екатерине II. Ситуация разворачивалась в период путешествия Императрицы по Волге в 1767 годзе, в котором Михаил Матвеевич также принял участие в состав ее свиты. Спустя время вопрос был решен в пользу использования отечественного языка.

В мае 1770 года (37 гадоў) Херасков был назначен вице-президентом Берг-коллегии (организация, которая занималась руководством горнорудной промышленности России) в чине статского советника. Спустя четыре года Михаил Матвеевич подал в отставку. Есть предположение, что отставка не была инициативой самого Хераскова, а будто бы он попал в опалу из-за своего серьезного увлечения масонством, к которому примкнул в 1773 годзе, т.к. уход с должности не сопроводился в его случае положенной пенсией.

После отставки Михаил Херасков участвовал в издательстве первого в России философского журналаУтренний светпод руководством N. Новикова. С Новиковым Херасков продолжит тесное сотрудничество в 1778 году после восстановления своего до опального положения. Став куратором Московского университета, он распорядится передать Новикову типографию сроком на 10 гадоў, в результате чего последний начнет активно развивать свою издательскую деятельность, што, у сваю чаргу, положительным образом скажется на увеличении читаемости российского населения.

У 1783 году Херасков стал членом Российской академии, а ў 1786 году был награждён орденом св. Владимира 2-й степени.

Херасков Михаил Матвеевич (1733-1807), Переяславль-Москва
Херасков М. М. в зрелые годы.

Однако несмотря на негативное прошлое, связанное с масонской деятельностью, Херасков ложи не оставил, за что впоследствии снова попал в ситуацию, которая грозила ему новыми серьезными неприятностями. Обвиняемый в проведении у себя в поместье тайных масонских ритуалов, Михаил Матвеевич только благодаря заступничеству влиятельных знакомых перед Екатериной смог удержаться на посту куратора университета. Тем не менее после ареста в 1792 годзе N. Новикова положение Хераскова пошатнулось, и заниматься университетскими делами ему было запрещено. Положение его изменится только с приходом Павла I.

У лістападзе 1802 уже при Александре I Михаил Матвеевич Херасков был уволен со службы с пенсионом «по прошению и за старостию». В почтенном возрасте литератор получил чин действительного тайного советника.

4. літаратурная дзейнасць

В литературе дебютировал Херасков в 1758 году пьесойВенецианская монахиня”, а ў 1761 году поставил комедию в стихах Безбожник и написал оду, посвященную Е. Р. Дашковой.

У студзені 1762 Михаил Матвеевич написал оду на восшествие на престол Петра III, в июле – на восшествие Екатерины II. В дальнейшем Херасков ежегодно посвящал Императрице новое стихотворение, также им же были написаны стихи к ее коронации 1763 годзе.

У 1778 году Херасков закончил эпическую поэмуРоссиада”. Над этим объемным произведением автор работал на протяжении восьми лет. Поэма была представлена Императрице и пришлась ей по душе. Херасков таким образом освободился от опалы, получил приличную денежную премию и был назначен куратором Московского университета.

Пришедшему на смену Екатерине Павлу Херасков посвятил поэму «Царь, или спасённый Новгород». Александра I он также приветствовал на троне величественными одами.

Умер Херасков 27 Верасень (9 Кастрычнік) 1807 у Маскве. Последние годы он продолжал писать, сотрудничал с журналами «Вестник Европы», «Патриот» и «Друг просвещения».

5. Асабістае жыццё

У 1760 годзе (27 гадоў) Херасков женился на Елизавете Васильевне Нероновой. Женщина также писала стихи и полностью разделяла масонские взгляды супруга. Дом их со временем стал признанным центром литературной Москвы.

Детей у пары не было, но они взяли на воспитание Анну Карамышеву, чьи мемуары были найдены в бумагах И. Э. Великопольского в селе Чукавине, Старицкого уезда Тверской губернии, его дочерью Н. І. Чаплиной. Помимо описания быта дворянской семьи, Карамышева дает некоторые сведения и о М. М. Хераскове.

Матюнина Татьяна Владимировна. Калуга-Ковдор. Духовный воин

Матюнина Татьяна Владимировна, стихотворения

Выэто я, и яэто вы.

Меня зовут Таня. Жизнь распорядилась так, что я живу за Полярным кругом, на краю света.
Это очень заманчиво, где-то дико, і, самое главное, вдохновляюще. Здесь мои мысли отдыхают, если касаться творчества. И это прекрасно. Скажу, что раньше, в юности я писала стихи на песни, музыку, но все осталось там, где-то, где меня уже нет. Я поняла, что это были просто мои неоформившиеся порывы. Было неплохо, и многим нравилось, но я хотела большего.

Наша жизнь так бесконечна, и так коротка. Иногда её можно уместить в ладони, а иногда и мира мало. И каждый счастлив в своем, лично для его жизни. Это так забавно, потому что все забавное дышит. Наше восприятие, наше видение красоты природной, во всем очень важно и вдохновляет. Все мы взаимосвязаны и производим длинную цепочку ощущений. Хочу представить свой взгляд, свои ощущения, и свой мир для всех, а может, и Ваш.

зараз, пройдя для себя долгий путь, прожив многие состояния, страсти и преграды, я захотела задышать, просто.. задышать, и ничего мне не пришло, Акрамя таго, чтоб писать. Писать, и в таком вот виде. В итоге я поняла, что жизнь, именно моя, это огромный мир в маленькой ладошке, и там много всего чудесного, что можно для себя почерпнуть, в любой момент. Это как шляпа фокусника, из которой может выбежать любой заяц)), и это будет удивительно.
Будьте счастливы каждый в своём. ❤

Матюнина Татьяна Владимировна. Калуга-Ковдор. Духовный воин

Мои стихотворения, не имеют названий.
Они не обусловлены.
Они просто, как диалог жизни с тобой.


Осень. Ковдор. фото Т. Матюниной
восень. Ковдор. фото Т. Матюниной.

***
Вы же знаете, как это бывает..
Вы же знаете, когда лед тает
ничего не страшно в порочный час..
Ничего не думаешьживешь сейчас.
Ведь ты сейчас есть и ничего не беспокоит.
Зачем плыть куда-то, придумав путь.
Ведь сейчас в твоих покоях
Никто не может своей глупостью блеснуть.
Знаешь, бытьне значит действовать.
Определенное время дано всем, чтобы понять
Тот отрезок настоящего, чтоб не дрейфовать.
И его никто не может отнять.

ноябрь 2020


***
Мне нравится невесомость,
Когда ты живёшь или нет.
Мне нравится чья-то колкость,
Что может воскликнуть в ответ.!?!.
Мне нравится, что все мы живы
И ищем понурый ответ.
Мне нравится, что мы унылы
Что всем нам насрать на совет.
Мне нравится, что мы убоги.
Мне нравитсяЧуть чтосразу “няма!..”
Мне нравится, что сразу слоги.
Мне нравится, в этом ответ.
Нелепый, нещадный, даримый,
А мы же хотим проклинать.
Мне нравится вашаубитость”.
Зачем мы корим снова Мать?..!
Мне нравится, что так усердны,
В пылающем царстве горя.
Мне нравится то, что вы щедры
На миг, лишь пытаясь, пленя..
Всю щедрость отдать вы готовы,
Не ведая страха и лжи,
Как будто съедаете снова
Ту малость в величьи вины.

 
14.09.20

Ковдор, сентябрь 2020. ПОэзия Матюнина Т.
Ковдор, сентябрь 2020.

07.09.2020
***

Я так думала, что хочу жить одна.
Так, просто не мой человек..
Я думала, что смогу жить дыша,
Но однане мой приоритет.

Мне как же хотелось жить,
Не передавая друзей,
Не брать себя на ложь, быть,
И вновь куча проблем.

Я просто не там, где хочу.
Я просто не то, что я есть.
Не то, что я здесь ворочу.
Не зная ни чести, ни лесть.

Вы знаете, бред так смешон,
Но и в нем боли и зла.
В нем искренность наших погон,
Которых добились шутя.

Я ведаю, что лучшего нет.
Лишь то, что коробит в груди
То чувство, которое в месть
Нас гложить, и бьёт взаперти.

Плевать, и зачем мы живём?!
Пытаясь себя превозмочь.
На благо, иль с этого толк
Однажды мы будем волочь.

Как прежде, как скорость ночей
Ты плюнешь в себя или Нет?..?
Ведь верно лишь то, что живей,
Лишь здесь и сейчас в нас ответ.

Ковдор, Мурманская обл. Поэзия Матюнина Т.

09.09.2020
***

Мы радуемся, потому что любим.
Мы складываемся, потому что знаем.
Мы верим в чудо, потому что верим.
Мы черствые, потому что маем
Нашу мечту, наше неприкосновенье.
В душе храня, мы снова верим
В неё. Не стыд средь бранных слов,
А в то, что есть!.., и нет других основ.
Мы знаем, что подчас былое
Захочет нас сейчас воздать
Той мысли, делу, гадости и боли,
Но мы не смеем этому подстать.
Ведь мы живые, живы, и так лестны
Своей же жизни, мы так же чисты,
Не сделав ничего. Мы так несяпокои”,
Склонясь, возвысив ложность той искры.
Мы знаем правду,.. Но так смертелен час.
Мы знаем ложь, но мы на смерть забиты.
Сейчас немы, но дремлет кто-то в нас..
Не будем мямлить, мы совсем убиты.
Ты знаешь? – но скорее нет
Что так прискорбно бьётся в одночасье..
Не то, не это, и не свет..
А то, что мы теряем глупо свое счастье.


Матюнина Татьяна Владимировна. Калуга-Ковдор. Духовный воин
Ковдор, Мурманская обл.

***
Мы так живём – як звычайна.
Мы так живём? забыв о личном. И может быть мы знаем,
Зачем так угасаем..
Я так чувствую твой холод,
Что не поддаётся забвенью.
Я не хочу это видеть снова,
И вновь питаю, болею..
Зачем же эта стать? Мы ищем ее.
Зачем мы верим в боль, пытая
Себя, в одиночестве пылая ещё,
Ещё, не уходя, в миг, оставляя
Для себя угоды, мысли, торжества
Быть может на потом желая
Любя и радуясь, что есть у тебя.
И кто.., храня твою сладость, умирая
От жизни, что не превозмочь..
Улыбается и радуется, не взирая
Любить, не зная, чем помочь.
Отдав, остатки рая.
Да что же мы? Можем и воскликнуть!
Да кто сказал, что мы все бессмертны?
І ўсё, любя, могут возникнуть,
Оставив часть себя, везде померкнув.
На время, на бытиё бездумно.
И в праве мы так думать делать.
Ведь мы не знаем, как мы сможем слушать
То чувство, что заставляет верить.


***
Сейчас я чувствую,
Что прежняя жизнь умирает.
Так медленно в мыслях
Она утекает.
Вся прежняя боль,
Из меня выливаясь,
Щипает меня
И со мною прощаясь.
Так грустно мне стало
И так слышен конец,
Что все, отыграло
Последний сюжет.
Приватно, во мне все,
Лишь жажда молчать.
Как не было, фарс, усе
Извне ощущать.

Как тихое это
Несёт моя жизнь.
Все фразы, ответы
Выкидывает миг.
И все раз за разом
Проходят как сон
Все кадры, за глазом
Прощаясь со мной.

15.08.2020
Я умиляюсь, когда смотрю на тебя.
Иногда каюсь, что сделано зря.
В угоду мысли или опять бытию.
И все не в числах любовь слагаю.
Опять мы были, и нет здесь нас.
Опять забыли и вновь подстать.
Опять мы сможем, и снова пас.
Опять случилось, и нет, не в масть.
Ты ангелочек, чего искать
Ты червоточинаникак не взять.
Всё то былое, спешим соврать?
Да нет же, более мы будем лгать.
Лгать себе, за что, не знаем.
Но ты поспи, и будет раем
Вся наша жизнь, что грёзы мутит
И не во лжи, а в чистом судит.
Мы поживём, и смерть дается.
Да что же нам? Нам всем придётся
Жить не скупясь опять на ложе
И снова в грязь, ища пригожих.


09.07.2020

Сейчас я чувствую,
Что прежняя жизнь умирает.
Так медленно в мыслях
Она утекает.
Вся прежняя боль
Из меня выливаясь,
Щипает меня,
И со мною прощаясь.
Так грустно мне стало,
И так слышен конец,
Что все отыграло
Последний сюжет.
Приватно во мне все
Лишь жажда молчать.
Как не былофарс все
Извне ощущать.

Как тихое Это
Несёт моя жизнь.
Все фразы, ответы
Выкидывает миг.
И все раз за разом
Проходят, как сон,
Все кадры за глазом
Прощаясь со мной.

Матюнина Татьяна Владимировна. Калуга-Ковдор. Духовный воин

Давайте всех радовать
Невидимым сном.
Прекрасный и сладостный
Улыбкой сражён.
Нелепые горести
Уйдут хоть на миг.
Ведь все мы по совести
Ведаем крик.
И будет жизнь радостной,
Собой заслоняя,
Как мать, не нарадуясь
Тешит дитя.
И все же мы мирные,
Не видя обид,
Красивые, сильные
Божеский лик.
Уставшие, мудрые
Красим всю жизнь
Мы спим, и мы чудные
Зло позабыв.

Уладзімір Маякоўскі (1893-1930), Багдаці-Масква

Владимир Маяковский
1. Уладзімір Маякоўскі. Год і месца нараджэння паэта

Уладзімір Маякоўскі нарадзіўся 19 ліпеня 1893 года ў Грузіі (на той момант з'яўлялася часткай Расійскай імперыі), у вёсцы Багдаці. маці яго, народжаная Аляксандра Аляксееўна Паўленка, родам з Кубані. бацька, Уладзімір Канстанцінавіч, з казакоў, служыў ляснічым у Эрыванскай губерні. Акрамя Уладзіміра ў сям'і было дзве дачкі Людміла і Вольга. Двое хлопчыкаў у сям'і Маякоўскага памерлі ў дзяцінстве.
Владимир Маяковский с семьей
Уладзімір Маякоўскі з сям'ёй

У 1906 годзе раптоўна памёр бацька сямейства, прычым ад банальнага ўколу пальца звычайнай іголкай і наступным за гэтым заражэннем крыві. На Уладзіміра гэта зрабіла незгладжальнае ўражанне, ўсё жыццё ён будзе пазбягаць выкарыстоўваць іголкі і шпількі.
2. Адукацыю і рэвалюцыя

Першым навучальным установай Маякоўскага стала гімназія ў Кутаісі, дзе ён навучаўся з 1902 года. Пражываючы сярод грузінаў, ён з дзяцінства добра ведаў грузінскі мова, і пазней нават называў сябе “грузінам”.
калі ў 1905 годзе рэвалюцыя дакацілася да Каўказа, 12-гадовы Маякоўскі прымаў актыўны ўдзел у мітынгах і дэманстрацыях, падтрымліваючы рэвалюцыйныя ідэі. У 1906 годзе пасля смерці бацькі Аляксандра Аляксееўна разам з дзецьмі пераехалі ў Маскву. Два гады Уладзімір наведваў 5-ю класічную гімназію. У 1908 ён быў выключаны з 5-га класа за адсутнасцю сродкаў аплаціць навучанне.
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва

Яшчэ падчас навучання ў гімназіі Маякоўскі ўпершыню напісаў “неверагодна рэвалюцыйнае” верш, якое было апублікавана ў падпольнай школьным часопісе. Ідэі рэвалюцыянераў яго перапаўняюць: ён працаваў у падпольнай друкарні, уступіў у партыю бальшавікоў. Юны Маякоўскі быў двойчы арыштаваны, але кожны раз яму сыходзіла ўсё з рук. аднак, ў трэці раз не пашанцавала: ён правёў у Бутырскай турме 11 месяцаў. Часу было звышдастаткова, і Уладзімір пачаў там пісаць вершы і чытаць кнігі.
Можна сказаць, заключэнне з спадарожным яму самаадукацыяй і разважаннямі вывелі Маякоўскага на новы ўзровень. Яму захацелася кардынальна памяняць эстэтыку класічнага мастацтва на новае. натхніўшыся, Маякоўскі яшчэ ў турме вырашыў стаць мастаком. вызваліўшыся, ён пачаў рыхтавацца да паступлення ў Маскоўскае вучылішча жывапісу, скульптуры і дойлідства. У 1911 годзе ён стаў студэнтам.
3. Шлях да папулярнасці. Паэзія і драма

Падчас навучання ў вучылішчы жывапісу, скульптуры і дойлідства Маякоўскі пазнаёміўся з Д. Бурлюкі, У. Хлебнікавым і А. Кручаных і далучыўся да кубофутуристам. Ён пачынае зноў пісаць вершы, і першае ж верш Маякоўскага “ноч” (1912) быў апублікаваны ў зборніку футурыстаў “Аплявуха грамадскаму густу”.
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва
1912 год. Масква. група футурыстаў. сядзяць У. У. Хлебнікаў, Г. L. Кузьмін, З. D. Далінскі. Яны стаяць N. D. Бурлюк, D. D. Бурлюк, У. У. Маякоўскі

У 1912 годзе 30 Лістапад Уладзімір Маякоўскі упершыню выступіў у артыстычным кафэ “вандроўная сабака”. Разам з футурыстаў малады паэт прапагандаваў новае мастацтва, за што быў адлічаны з вучэльні. У 1913 годзе футурысты адправіліся ў турнэ па расійскіх гарадах, уладкоўваючы ў кожным выставу футурыстычных карцін, чытанне вершаў і лекцый.
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва

У 1913 годзе Маякоўскі звярнуўся да драматургіі. Ён напісаў трагедыю “Уладзімір Маякоўскі”, сам паставіў яе і сам жа сыграў у ёй галоўную ролю. Следам паэт вырашыў асвоіць кінематограф і, у выніку, напісаў некалькі сцэнарыяў, а таксама зняўся ў фільме «Драма ў кабарэ футурыстаў №13».
У 1918 годзе адбылася прэм'ера п'есы Маякоўскага «Містэрыя-буф» пад кіраўніцтвам У. Мейерхольда.
У 1928-1929 гг. Маякоўскі напісаў сатырычныя п'есы “Клоп” і “Ванны пакой”. Пастаўленыя яны былі ў тэатры Меерхольда. Сам паэт прымаў актыўны ўдзел у падрыхтоўцы спектакляў, выконваючы функцыі другога рэжысёра.
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва
Рэпетыцыя пастаноўкі «Лазня» паводле п'есы Уладзіміра Маякоўскага ў ГосТиМе
(1930 год) . Усевалад Мейерхольд паказвае мізансцэну.

“Ванны пакой” была пастаўлена ўсяго толькі некалькі разоў, пасля чаго яе забаранілі аж да 1953 года. Абедзве п'есы былі ўспрынятыя як сатыру на савецкі лад і бюракратыю. Урад не пакінула па-за ўвагай выпады “галоўнага савецкага паэта”, і ўжо ў 1930 г. адмовіла яму ў выездзе за мяжу.

Афіцыйная крытыка раптам знайшла, што сатыра Маякоўскага больш, што не дарэчная, т.к. шэраг з'яў, абсмяяныя паэтам у сваіх п'есах, гэта ўжо перажыткі мінулага, напрыклад, бюракратыя і чынавенскае бязмежжа. Больш за тое, выказвалася меркаванне, якое балюча раніла паэта, што ён усяго толькі “спадарожнік”, а не, сапраўды, “пралетарскі пісьменнік”.
У 1930 годзе Маякоўскі вырашыў падсумаваць вынікі сваёй 20-гадовай творчай дзейнасці і падрыхтаваў выставу. Ён уласнаручна адбіраў газетныя артыкулы, малюнкі, афармляў памяшканне, развешваў плакаты. аднак, нягледзячы на ​​вялікую колькасць жадаючых наведаць мерапрыемства, сярод наведвальнікаў не аказалася нікога з прадстаўнікоў літаратурных арганізацый. Афіцыйнай бокам таксама быў праігнараваны факт гэтага своеасаблівага юбілею. Паэтка Вольга Бергольц пазней ўспамінала:

“Ніколі не забуду, як у Доме друку на выставе Уладзіміра Уладзіміравіча «Дваццаць гадоў працы», якую чамусьці амаль байкатаваў «вялікія» пісьменнікі, мы, некалькі чалавек сменовцев, літаральна суткамі дзяжурылі каля стэндаў, фізічна пакутуючы ад таго, з якім сумным і строгім тварам хадзіў па пустуючых залах вялікі, высокі чалавек, заклаўшы рукі за спіну, хадзіў туды і назад, нібы чакаючы кагосьці вельмі дарагога і ўсё больш пераконваючыся, што гэты дарагі чалавек не прыйдзе”.

Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва
выстава 20 гадоў працы
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва

Да 1930-га года становішча паэта па ўсіх франтах можна ўпэўнена назваць крызісным.
4. “левы фронт”

яшчэ ў 1922 годзе Маякоўскі ўзначаліў літаратурна-мастацкае аб'яднанне “Левы Фронт Мастацтваў”. Туды ўвайшлі такія пісьменнікі і мастакі, як: НН. Асееў, В.В.. Каменскі, С.І.. Кірсанаў, А.Э.. Кручёных, Б.Л. пастарнак, А.М. Родчанка, В.Ф. Сцяпанава, В.Э.. Татлін і інш.

падобна футурызму “ЛЕФовцы” адмаўлялі традыцыйныя прынцыпы ў мастацтве, і выступалі за стварэнне новых яго формаў. Некалькі важных пунктаў у становішчы “ЛЕВА”: прынцып “жизнестроения”, тэорыя “сацыяльнага заказу” і вылучэнне на першы план “літаратурнага факту”, г.зн.. фантазія і выдумка пры стварэнні новага мастацтва павінны быць забытыя.


Да канца 20-х гадоў “ЛЕВА” заграз у крызісе з-за празмернай рэгламентавання, ўдзельнікі зайшлі ў тупік у сваім пабудове новага мастацтва. У 1928 годзе Маякоўскі пакінуў аб'яднанне, але ў траўні 1929 года паспрабаваў арганізаваць групу, падобную “LEFu”, назваўшы яе “Рэвалюцыйны фронт мастацтваў” (REF). Аднак праца ў аб'яднанні ня заладзілася, і неўзабаве распаўся, а Маякоўскі ўступіў у Расійскую асацыяцыю пралетарскіх пісьменнікаў.
5. Маякоўскі і Родченко першыя савецкія рэкламшчыкі

У 1919 шэраг мастакоў і паэтаў прыступілі да працы над серыяй агітацыйных плакатаў “Вокны сатыры РОСТУ”. Зараз такое культурнае кірунак можна было б назваць сацыяльнай рэкламай.
Маякоўскі працаваў у тандэме з Аляксандрам Родченко, мастаком і фатографам. На працягу дзесяці гадоў яны стварылі шэраг шыльдаў, часопісных малюнкаў, а таксама рэкламу для вітрын і плакаты, і, у выніку, сфармавалі канцэпцыю савецкай рэкламы.
З пачаткам НЭПа дзяржава, каб спрыяць паспяховаму збыце насельніцтву сваіх тавараў, вытрымаўшы канкурэнцыю з замежнымі і прыватнымі фірмамі, Падлучыце для гэтай мэты ўсю моц вядомых спосабаў прапаганды. Рэклама як такая ў Расіі на той момант выкарыстоўвалася сякерна і была падобная больш а паведамленьне ці анонс чаго-небудзь.

Маякоўскі быў адказны за лозунгі і агіткі, Родчанка – за ілюстрацыю. Паэт умела сумяшчаў таварную і палітычную агітацыю. Слоганы яго адрозніваліся ідэалагічнай скіраванасцю. Тэкст на палатне займае бачнае месца, і Родченко яго выйгрышна афармляе пры дапамозе друкарскіх шрыфтоў, клічных і пр. знакамі, зводзячы выкарыстанне сродкаў да мінімуму.
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва
Ліля Брык рэкламуе выдавецтва

Часцяком пры афармленні рэкламнага плаката, на якім мелася на ўвазе малюнак простага савецкага чалавека, Родченко звяртаўся да фатаграфіі. Ліля Брык у чырвонай хустцы – яго справа рук тварэння. Вобраз простага савецкага чалавека, працоўнага, працаўніка, з аптымізмам і энергіяй які будуе сацыялізм, займае цэнтральнае месца ў творчасці Родченко і Маякоўскага.

Неабходнасць рэкламнага і агітацыйнага дызайнерскага малюнка сышла на няма згусае НЭПа.

5. Каханне і смерць

Асабістае жыццё паэта Маякоўскага была насычанай – адносіны з Лилей Брык чаго вартыя. З Лилей і Восіпам БРІК ён пазнаёміўся яшчэ ў 1915 годзе, быўшы 220-гадовым маладым чалавекам.
Дзякуючы Маякоўскаму БРІК пазнаёміліся з савецкімі футурыстаў і іншымі творчымі людзьмі, і неўзабаве іх кватэра стала нейкім багемным салонам. Неўзабаве паміж Лилей і Уладзімірам успыхнуў гарачы раман, і шэраг сваіх твораў таго перыяду паэт прысвячаў каханай.
З 1918 года Маякоўскі і Ліля з мужам сипом сталі жыць разам. Дзіўныя для нас цяпер адносіны ў “трыкутніку” Маякоўскі і пара БРІК, але зразумелыя ў постреволюционном грамадзтве пачала 20 ст., падоўжыліся да 1925 года.
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва
Маякоўскі і Брык

Тым не менш, адносіны з Лилей не перашкаджалі Маякоўскаму захапляцца іншымі жанчынамі. працуючы ў “вокнах РОСТУ” паэт пазнаёміўся з мастачкай Ліліяй ЛАвинской, пасля ў яе народзіцца ад яго сын Глеб-Мікіта Лавинский (1921-1986).
У 1926 годзе, знаходзячыся ў Нью-Ёрку, Маякоўскі знаёміцца ​​з рускай эмігранткай Элі Джонс (Лізаветы Зіберт). Раман быў нядоўгім, аднак праз месяцы пасля ад'езду паэта ў жанчыны нарадзілася дачка – Элен-Патрысія, якую ён убачыў першы і апошні раз праз два гады ў Францыі.

Соф'я Шамардина, Наталля Брюхоненко, Таццяна Якаўлева, з якой ён пазнаёміўся ў Парыжы і якая вяртацца ў Расію, – адносіны з гэтымі жанчынамі таксама важныя эпізоды ў асабістым жыцці Маякоўскага.
Апошні раман паэта быў з замужняй жанчынай Веранікай Палонскага. Прыгожая акторка МХАТа, ёй быў 21 год на момант іх знаёмства, яму – 36. на двары – 1929 год. Яна адмовілася сыходзіць ад мужа да такога складанага чалавеку, як Маякоўскі, перажываеце тады, Дарэчы, не самы лёгкі перыяд у сваім жыцці. Ён ладзіў ёй сцэны рэўнасці, патрабаваў сысці ад мужа. Пасля чарговай сваркі, ледзь Палонская выйшла за дзверы і выдалілася, Маякоўскі застрэліўся. У перадсмяротнай запісцы ён звяртаецца да “таварышу ўраду” паклапаціцца пра сваю сям'ю: «Мая сям'я - гэта Ліля Брык, мама, сёстры і Вераніка Витольдовна Палонская. Калі ты ўладкуеш ім нядрэнную жыццё - дзякуй ». Паэту было ўсяго 36 гадоў.
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва

Пасля смерці Маякоўскага ўвесь яго архіў перайшоў Ліле Брык. Доўгі час яе спробы хоць нешта выдаць “з Маякоўскага” кожны раз аказваліся няўдалымі. Тады Ліля напісала ліст тов. Сталіну, і справа зрушылася з мёртвай кропкі.
У сваёй рэзалюцыі, надрукаваным у газеце “Праўда”, генеральны сакратар назваў Маякоўскага «лепшым і таленавіты паэт савецкай эпохі», пасля чаго творчасць паэта стала выдавацца вялікімі накладамі.
Владимир Маяковский (1893-1930), Багдати-Москва

Ахматова Анна (1889-1966), Одесса-Москва

фото юной Анны Ахматовой, Анна Ахматова (Горенко)
Краткой изложение основных фактов из жизни русской поэтессы Анны Ахматовой:
1. Год и место рождения Анны Ахматовой. сям'я

Анна Ахматова (Горенко) нарадзілася 23 чэрвень 1889 году под Одессой в местечке с красивым названием Большой фонтан. Ее детство было омрачено разводом родителей. Все случилось из-за легкомысленных похождений отца семейства Андрея Горенко, отставного офицера флота. Мать Анны, Инна Эразмовна, полностью посвятила себя детям, пытаясь загладить вину за своего нерадивого супруга. Каждое лето она вывозила детей поправлять здоровье в Севастополь.
2. адукацыя

Когда пришло время определиться с местом обучения, выбор Анны пал на Смольный институт. Однако не выдержав строгих распорядков, Ахматова вскоре покинула его, объяснив свое решение просто: “Мне воли мало”. Продолжила свое образование будущая поэтесса в Мариинской гимназии в Царском Селе.
Ахматова Анна
3. Чувства и отношения Анны

Анна Андреевна была на редкость привлекательна, стройна, темноволоса, с серыми глазами. Она сразу же стала объектом внимания для гимназистов. Но девушка, у выніку, выбрала того, кому она была не нужна и просто ее использовал. Это был старшеклассник Владимир Кутузов-Голенищев, будущий востоковед.
У 1904 году Ахматовой 14. Встречу с Николаем Гумилевым она восприняла легкомысленно. А тот, насупраць, влюбился с первого взгляда и при любом удобном случае предлагал ей руку и сердце.
Гумилев Николай, поэт
Николай Гумилев.
4. Николай Гумилев и Амедео Модильяни

Николай был из обеспеченной семьи. Его родители оплатили издание первой книги стихов сына, а также обеспечили ему поездку в Европу. аднак, оказавшись за границей, Николай начал тосковать по Анне, страдать от неразделенной любви и даже два раза пытается покончить жизнь самоубийством. Вскоре Анна дала свое согласие стать женой Гумилева.
Свадьба состоялась в 1910 годзе, после чего молодые поэты отправились в Париж. Однажды на Монмартре Ахматова познакомилась с художником Амедео Модильяни и была очарована им. Гумилеву же художник не понравился, он назвал егопьяным чудовищем”. Спустя время у Ахматовой начался роман с итальянским художником и скульптором.
Ахматова Анна (1889-1966), Одесса-Москва
Амадео Модильяни и один из многочисленных портретов Ахматовой.
5. прызнанне

Художник невероятно впечатлили Анну, но в то время она была верна Гумилеву. Они жили в маленькой комнате у Тучкова моста.

До сих пор литературоведы спорят, а были ли поэты счастливы друг с другом? Гумилев долго игнорировал поэтический дар своей жены, предлагал ей стать танцовщицей, отмечая ее гибкость. Но Анна говорила, что не может не быть поэтом, и тогда Гумилев сдался и помог издать ее первую книгу стихов “Вечар”.

Вскоре Ахматову признают своей в литературных кругах в то время, как брак двух поэтов трещит по швам. У Ахматовой появляются любовники. Позже в эмигрантских кругах будут даже ходить слухи о ее связях с императором Николаем II. Гумилев также не отличается качествами порядочного семьянина.

Анна Ахматова
6. Перемены

У 1912 году у Ахматовой и Гумилева рождается сын Лева. Но ребенок брак не спасает, і в 1918 году поэты расходятся. Время наступило трудное. Революцию Ахматова не приняла, но и от варианта эмигрировать она также отказалась.

Гумилев и Ахматова с сыном Львом
Гумилев и Ахматова с сыном Львом
7. Шилейко Владимир Казимирович

Ахматова выходит замуж второй раз. За маленьким Левой пока что присматривает мать Гумилева. Новый муж Анны Андреевны Шилейко Владимир Казимирович, талантливый ученый, увлекающийся поэзией. Но Шилейко также оказался никудышным мужем, как и Гумилев, сбегавшим из семьи то на войну, то к другим женщинам.
Шилейко Владимир, ученый, муж Ахматовой
Владимир Шилейко

Шилейко и Ахматова жили в нищете, но это не мешало Ахматовой поражать окружающих царственной осанкой и королевскими манерами. Как будто она живет не в каком-то флигеле, а в самом дворце.

Очень скоро Ахматова поняла, что и этот брак недоразумение, но терпела его, как добровольное наказание. Муж восхищал ее как ученый: он знал 52 языка, но разве это нужно для семейного счастья?

Шилейко был страшно ревнив и запирал ворота, чтобы Ахматова никуда не уходила. А она была настолько худой, что пролезала под воротами как змея. На улице ее ждал Артур Лурье, с которым у нее был мимолетный роман. Эти ворота сохранились до сих пор, но теперь они вросли в землю. У 1921 году Ахматова все же приняла решение о разводе с Шилейко. А тот, у сваю чаргу, любил рассказывать своим ученикам, что сам бросил Ахматову.

8. Страшный год

1921 годы был страшным для Ахматовой. В августе арестован и расстрелян Николай Гумилев. Ахматова мало занималась воспитанием сына, но именно она дала Леве важную жизненную установку: любовь и уважение к погибшему отцу.
9. Николай Пунин

У Ахматовой начинается обострение туберкулеза. В больнице ее навещает искусствовед Николай Пунин и у них постепенно возникают взаимные чувства, нягледзячы на ​​тое, что Пунин женат. Их отношения оказались самыми длительными для Ахматовой: 15 лет они были рядом. Сначала как влюбленные, потом как друзья. Жили они в Фонтанном доме, флигель которого стал теперь Музеем Ахматовой.
Николай Пунин, муж Ахматовой, искусствовед
Николай Пунин
10. Сын Лев

30-е годы ознаменовались новыми арестами и репрессиями. Первым забирают Осипа Мандельштама, затем Пунина. Ахматова срывается в Москву и добивается его освобождения. А ў 1938 годзе, когда арестовывают ее сына студента, никакие связи уже не помогают.
Лев Гумилев
Лев Гумилев

Официальным поводом для ареста послужила стычка Льва Николаевича с преподавателем университета. Тот ставил под сомнение маршрут экспедиции Николая Гумилева в Африке. Лев, воспитанный на преклонении перед памятью отца, резко возразил профессору. В тот же день его арестовали. Для Ахматовой начинаются бесконечные мытарства перед зданием тюрьмы в надежде передать посылку.
11. Бедность

Любовные отношения с Пуниным заканчиваются. Ахматову не печатают и не переиздают, она живет в бедности и много болеет. Зато стихи ее ходят по рукам.
У 1940 году появляется надежда на лучшее. Был напечатан сборник из шести книг. лічыцца, что книги вышли благодаря капризу Сталина, спросившим однажды с самым невинным видом: “А что ж Ахматова, ничего не пишет?”
каждый из нас

Тогда в магазинах случился ажиотаж, из-за стихов Ахматовой буквально дрались. Но то была короткая светлая полоса в жизни поэта. У 1941 году начинается война. Друзья помогают Ахматовой эвакуироваться из Ленинграда в Ташкент еще до начала голода.
Ахматова в возрасте
1960-ёсць
12. Послевоенное время

Во время войны заканчивается ссылка Льва Гумилева, он уходит добровольцем на фронт и возвращается с Победой. Послевоенное время не делает жизнь легкой. У 1949 году последний раз арестовывают Пунина. Ему суждено умереть в тюрьме. Это случилось в августе, почти день в день с гибелью Гумилева. Ахматова придала трагическому совпадению сакральный смысл: “В каждом августе, Боже правый, Столько праздников и смертей”.
Впрочем ноябрь 1949 года был не лучше. Льва Гумилева приговаривают к 10 годам лагерей. Имя Ахматовой оказывается под запретом вплоть до 1954 года. Лев Гумилев вышел на свободу только в 1956 годзе.
Ахматова
13. Последние годы

Для Ахматовой наступает последнее десятилетие жизни наименее трагичное и весьма плодотворное. Печатаются ее книги, в Италии ей присуждена литературная премия. Ахматова получает почетное звание профессора Оксфорда и настоящую мантию. А в России у нее появились талантливые ученики, такие как Иосиф Бродский. Ахматова умерла после четвертого инфаркта 5 сакавік 1966 года, находясь в Москве, но завещала похоронить себя под Ленинградом.